Informacja o numerze księgi wieczystej
Szczegółowy opis sprawy:
Wydanie informacji o numerze księgi wieczystej prowadzonej dla wskazanej nieruchomości - jako wypis o niepełnej treści dla działki , wypis z kartoteki budynków/ lokali dla budynku/lokalu lub jako zbiór danych ewidencji gruntów i budynków
Dotyczy obszaru:
powiat wrocławski, w tym miasta Kąty Wrocławskie, Siechnice i Sobótka.
Opis postępowania:
1. Złożenie wniosku
Udaj się do siedziby Powiatowego Zakładu Katastralnego we Wrocławiu (pokój 319) i na miejscu wypełnij właściwy formularz lub pobierz, wydrukuj i wypełnij formularz pobrany z naszej strony BIP i prześlij go pocztą tradycyjną.
Wypełniony wniosek możesz przesłać również jako dokument elektroniczny po złożeniu na nim podpisu kwalifikowanego, podpisu osobistego (nowe dowody) lub podpisu profilu zaufanego (eGo) poprzez e-mail lub ePUAP. Pamiętaj, że wysyłając wniosek drogą elektroniczną wymagany jest podpis elektroniczny.
Możesz również skorzystać z naszego Portalu Interesanta, w którym po zalogowaniu profilem zaufanym (eGO) możesz złożyć wniosek w postaci dokumentu elektronicznego.
Wypełniając wniosek wskaż precyzyjnie miejscowość i numer działki ewidencyjnej, dla której wnioskujesz o wydanie informacji o numerze księgi wieczystej oraz czytelne dane wnioskodawcy.
Numer księgi wieczystej można zamówić na formularzu:
a) EGiB jako wypis o niepełnej treści dla działki lub jako wypis z kartoteki budynków / lokali dla budynku lub lokalu (dokumenty wydawane w formie drukowanej)
b) P i P1 w postaci zbioru danych bazy danych EGiB (dane w postaci elektronicznej, w formacie SWDE lub GML).
2. Naliczenie opłaty i opłata
Na podstawie złożonego wniosku zostanie naliczona opłata, a następnie wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty (DOO). Jeżeli wniosek został złożony poprzez e-mail, ePUAP lub Portal Interesanta - DOO wyślemy zwrotnie na podany we wniosku adres e-mail lub wystawimy w Portalu Interesanta.
Dokonaj opłat w sposób ustalony przy składaniu wniosku (we wpłatomacie - gotówką, kartą płatniczą lub Blikiem) lub przelewem.
Zaksięgowanie przez nas wpłaty rozpoczyna proces przygotowania materiałów. Nie ma potrzeby przesyłania do nas potwierdzenia opłaty.
3. Odbiór materiałów
Sposób odbioru jest określany we wniosku - można wybrać odbiór osobisty, wysyłkę pocztą za dodatkową opłatą lub wysyłkę dokumentów w postaci elektronicznej. W przypadku wniesienia opłaty przelewem i zadeklarowania w złożonym wniosku przesyłki - oczekuj przesyłki z zamówionymi materiałami.
Jeśli odbierasz dokument osobiście, udaj się do siedziby Powiatowego Zakładu Katastralnego we Wrocławiu z dowodem tożsamości (np. dowodem osobistym, paszportem, prawem jazdy).
Dodatkowe informacje dotyczące udostępnianych materiałów: Wykaz materiałów zasobu
Przykładowo wypełniony wniosek: Formularz P+ P1 lub Formularz EGiB
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków: Formularz EGiB
lub
Wniosek o udostępnienie zbioru danych bazy danych EGiB (łącznie Formularz P i P1) Formularz P+P1
Dowód osobisty
W razie potrzeby pełnomocnictwo:
• od właściciela / władającego (jeśli osobą faktycznie załatwiającą sprawę nie jest właściciel/władający nieruchomością),
• od wnioskodawcy (jeśli dane wnioskodawcy mają być inne niż dane osoby faktycznie załatwiającej sprawę)
Miejsce złożenia wniosku i odbioru materiałów:
Powiatowy Zakład Katastralny we Wrocławiu
ul.T. Kościuszki
131, 50-440 Wrocław
Pokój 318 - od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:30 -15:30
Opłaty:
Opłata pobierana jest przed udostępnieniem materiałów zasobu, a jej ostateczna wysokość jest określana w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
Opłaty należy dokonać we wpłatomacie Powiatowego Zakładu Katastralnego we Wrocławiu (pokój 318) od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30 lub przelewem.
Konto bankowe do realizacji przelewów:
Powiatowy Zakład Katastralny we Wrocławiu
57 1560 0013 2139 3853 1000 0002 (VeloBank S.A.)
Tytuł przelewu: numer Dokumentu Obliczenia Opłaty
W przypadku, gdy przelew będzie wykonany z konta innego niż rachunek Wnioskodawcy, w tytule przelewu należy wskazać - obok numeru DOO - również dane Wnioskodawcy.
Wpłaty z nieprawidłowym tytułem przelewu będą zwracane na rachunek, z którego dokonano przelewu.
Termin realizacji:
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Pracownia odpowiedzialna za realizację sprawy:
Pracownia Ewidencji Gruntów i Budynków
Kontakt telefoniczny – obsługa wniosków: 71 712 34 19
Kontakt telefoniczny – Kierownik Pracowni: 71 372 38 48
Adres poczty elektronicznej: pzk@kataster.wroc.pl
ePUAP /PZK_Wroclaw/SkrytkaESP
e-Doręczenia AE:PL-97005-57790-CESGT-17
e-Usługi - Portal Interesanta
Faks: 71 372 43 47
Podstawa prawna:
Art. 40a - 40j ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków