☰ Menu Prawe Menu ☰
Powiatowy Zakład Katastralny we Wrocławiu (PZK)

Piątek 19.08.2022

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Wypis i wyrys z operatu ewidencyjnego

Szczegółowy opis sprawy:
Wydanie wypisu i wyrysu z operatu ewidencyjnego lub wyrysu z mapy ewidencyjnej przeznaczonego do celów prawnych (wpis do księgi wieczystej, notariusz).

Dotyczy obszaru:
powiat wrocławski, w tym miasta Kąty Wrocławskie, Siechnice i Sobótka.

Opis postępowania:

1. Złożenie wniosku
Udaj się do siedziby Powiatowego Zakładu Katastralnego we Wrocławiu (pokój 318) i na miejscu wypełnij właściwy formularz lub pobierz, wydrukuj i wypełnij formularz pobrany z naszej strony BIP i prześlij go pocztą tradycyjną.
Wypełniony wniosek możesz przesłać również jako dokument elektroniczny po złożeniu na nim podpisu kwalifikowanego, podpisu osobistego (nowe dowody) lub podpisu profilu zaufanego (eGo) poprzez e-mail lub ePUAP. Pamiętaj, że wysyłając wniosek drogą elektroniczną wymagany jest podpis elektroniczny. 
Możesz również skorzystać z naszego Portalu Interesanta, w którym po zalogowaniu profilem zaufanym (eGO) możesz złożyć wniosek w postaci dokumentu elektronicznego.
Wypełniając wniosek wskaż precyzyjnie miejscowość i numer działki ewidencyjnej, dla której wnioskujesz o wydanie wypisu i wyrysu, przeznaczenie dokumentu (opisz słownie, do czego będzie służył dokument, np. do jakiej instytucji będzie składany) oraz czytelne dane wnioskodawcy.

2. Naliczenie opłaty i opłata
Na podstawie złożonego wniosku zostanie naliczona opłata, a następnie wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty (DOO). Jeżeli wniosek został złożony poprzez e-mail, ePUAP lub Portal Interesanta - DOO wyślemy zwrotnie na podany we wniosku adres e-mail lub wystawimy w Portalu Interesanta.
Dokonaj opłat w sposób ustalony przy składaniu wniosku (w kasie - gotówką lub kartą) lub przelewem.
Zaksięgowanie przez nas wpłaty rozpoczyna proces przygotowania materiałów. Nie ma potrzeby przesyłania do nas potwierdzenia opłaty.

3. Odbiór materiałów
Sposób odbioru jest określany we wniosku - można wybrać odbiór osobisty, wysyłkę pocztą za dodatkową opłatą lub wysyłkę dokumentów w postaci elektronicznej. W przypadku wniesienia opłaty przelewem i zadeklarowania w złożonym wniosku przesyłki - oczekuj przesyłki z zamówionymi materiałami.
Jeśli odbierasz dokument osobiście, udaj się do siedziby Powiatowego Zakładu Katastralnego we Wrocławiu z dowodem tożsamości (np. dowodem osobistym, paszportem, prawem jazdy).

UWAGA - MOŻLIWOŚĆ PRZEKAZANIA DOKUMENTU ELEKTRONICZNEGO BEZPOŚREDNIO DO NOTARIUSZA:
Zgodnie z art. 46 pkt 47 ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 
„Art. 31zze.
1. W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonych w związku z COVID-19 notariusz może wydrukować dokument elektroniczny sporządzony przez podmiot publiczny, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, i opatrzyć wydruk datą pewną, o ile dokument ten jest niezbędny do przeprowadzenia czynności notarialnej.
2. Sporządzony przez notariusza wydruk dokumentu, o którym mowa w ust. 1, opatrzony datą pewną, ma moc prawną dokumentu elektronicznego.
3. Podmiot publiczny, na żądanie osoby uprawnionej do otrzymania dokumentu elektronicznego sporządzanego przez podmiot publiczny, dostarcza notariuszowi za pomocą elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) dokument elektroniczny."

Dodatkowe informacje dotyczące udostępnianych materiałów: Wykaz materiałów zasobu

Przykładowo wypełniony wniosek: wniosek

Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków:  Formularz EGiB
Dowód osobisty
W razie potrzeby pełnomocnictwo:
• od właściciela / władającego (jeśli osobą faktycznie załatwiającą sprawę nie jest właściciel/władający nieruchomością),
• od wnioskodawcy (jeśli dane wnioskodawcy mają być inne niż dane osoby faktycznie załatwiającej sprawę) 

Miejsce złożenia wniosku i odbioru dokumentów:
Powiatowy Zakład Katastralny we Wrocławiu
ul.T. Kościuszki
131, 50-440 Wrocław
Pokój 318 - od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:30 -15:30 

Opłaty:
Opłata pobierana jest przed udostępnieniem materiałów zasobu, a jej ostateczna wysokość jest określana w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
Opłaty należy dokonać w kasie Powiatowego Zakładu Katastralnego we Wrocławiu (pokój 301) od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 – 14:30 (przerwa 11:00 - 11:20) lub przelewem.

Konto bankowe do realizacji przelewów:
Powiatowy Zakład Katastralny we Wrocławiu
57 1560 0013 2139 3853 1000 0002 (Getin Noble Bank S.A.)

Tytuł przelewu: numer Dokumentu Obliczenia Opłaty

W przypadku, gdy przelew będzie wykonany z konta innego niż rachunek Wnioskodawcy, w tytule przelewu należy wskazać - obok numeru DOO - również dane Wnioskodawcy.

Wpłaty z nieprawidłowym tytułem przelewu będą zwracane na rachunek, z którego dokonano przelewu.

Termin realizacji:
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Pracownia odpowiedzialna za realizację sprawy:
Pracownia Ewidencji Gruntów i Budynków
Kontakt telefoniczny – obsługa wniosków: 71 712 34 19
Kontakt telefoniczny – Kierownik Pracowni: 71 372 38 48
Adres poczty elektronicznej: pzk@kataster.wroc.pl
ePUAP /PZK_Wroclaw/SkrytkaESP
e-Usługi - Portal Interesanta
Faks: 71 372 43 47

Podstawa prawna:
Art. 40a - 40j  ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków

Wytworzył:
Maciej Tobjasz, Paulina Michalczyk, Magdalena Zawadzka
(2014-06-26)
Udostępnił:
Wysocka Marzanna
(2014-06-26 14:22:46)
Ostatnio zmodyfikował:
Cichoń Dominik
(2021-08-26 10:41:06)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki    
 
liczba odwiedzin: 100675